Case Voglia Oy

On äärettömän tärkeää tietää, mikä eri myymälöissämme myy

Meillä oli mittava Tekes-projekti digitalisoitumisesta, jossa toteutimme Powenin kanssa kokonaisvaltaisen raportoinnin uudistuksen myymäläketjussamme. Halusimme saada faktat ja luvut esiin, jotka auttavat meitä päätöksenteossa.

Vaikka myymäläjärjestelmämme ei ole helppo, saimme raportoinnin käyttöön parissa kuukaudessa. Powen oli meille luonteva valinta, sillä heidän avullaan pystyimme hyödyntämään olemassa olevia Microsoftin BI -työkalujamme.

Saamme nyt arvokasta tietoa ketjuohjaukseen, myynnin kumulatiiviseen seurantaan ja tuotekehityksen sekä tuotannon suunnittelemiseen. Myymme Voglian valmistamia omia tuotteita. On äärettömän tärkeää tietää, mikä eri myymälöissämme myy ja mihin resurssejamme kannattaa kohdentaa. Nyt kun saamme paremmin myyntidataa esiin, tulemme hyödyntämään sitä myös markkinoinnissa.

Erityisen hienoa on se, että nyt tiedämme, millainen myyntipäivä on ollut vaikkapa maanantai, sillä pystymme vertailemaan lukuja päiväkohtaisesti. Pystymme myös seuraamaan katteita, kuittien lukumäärää yms., mihin meillä ei ollut aiemmin manuaaliseurannassa mahdollisuuksia.

Automatisoimme myös kanta-asiakasviestintäämme. Se näytti olevan yksinkertainen toimenpide Powenille, mutta meille siitä koitui huikea ajansäästö.

Kaiken kaikkiaan yhteistyö oli sujuvaa ja meni aikataulun mukaisesti. Tänä vuonna aiomme kehittää vielä mobiilikäyttöä ja raporttien visuaalisuutta.

Voglia Oy

  • Edut
  • • Reaaliaikainen raportointi
  • • Faktat päätöksenteon tueksi
  • • Huikeaa ajansäästöä
  • Suomalainen vaatevalmistaja
  • Perustettu 1983
  • Kotipaikka Lammi
  • Myymäläketjussa: 18 myymälää ja verkkokauppa sekä popup-myymälöitä
  • Työllistää 80 Suomessa, 50 Virossa
  • Liikevaihto 7 m€ (2015)