Miltä yrityksesi asiakasrekisteri näyttää?

Tiedämme, että myynti edellyttää asiakaspalvelua. Tuloksellinen asiakaspalvelu taas edellyttää asiakkaan tuntemista. Yrityksen asiakkaiden tietoja ei voi saada kerättyä muuta kuin oman kokemuksen kautta. Yrityksen asiakkaisiin liittyvät tiedot ovat hyvin arvokkaita.

Asiakasrekisterin avulla yritys voi kohdentaa markkinointiaan, nähdä mitä tehdään oikein ja reagoida ajoissa kehittämiskohteisiin sekä saada tietoa taloudellisesta tilanteestaan ja pystyy ennustamaan tulevaisuuttaan. Asiakasrekisterin avulla yritys oppii tuntemaan asiakkaansa henkilökohtaisemmin. Ja kuten me kaikki asiakkainakin tiedämme, henkilökohtainen palvelu tekee vaikutuksen, mikä lisää asiakastyytyväisyyttä, mikä tietää enemmän myyntiä.

Asiakasrekisterin luomiseen ja ylläpitoon on olemassa useita erilaisia tapoja. On paljon valmiita hyviä CRM-järjestelmiä, mutta myös Excel tarjoaa erinomaisen vaihtoehdon. Excelin hyödyntäminen (tai vaikka OpenOffice Calcin) ei tuo uusia lisenssi- tai ylläpitokustannuksia.

Perjantaina 28.2.2014 on tulossa suosittu Suomen Yrittäjien Asiakasrekisteri Excelillä -verkkokoulutus. Vielä ehtii ilmoittautumaan! Tervetuloa mukaan!

SuomenYrittäjät

Kevätterveisin
Sari

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *